İŞ HUKUKU

İş Hukuku, İş Avukatı

İş, işçi ve işveren haklarını korumak için tercih edilen iş hukuku uyuşmazlıkların düzenlenmesi ve hakların korunması için faaliyet gösteren bir hukuk dalıdır. İşçi sınıfı olarak nitelendirilen çalışanın da işverenin de her türlü uyuşmazlık ve sözleşme konusundaki yasal süreçleri bu hukuk dalı kapsamında nitelendirilir.

İş Hukuku Nedir?

İş Mahkemesi işçi ve işveren arasındaki ilişkiyi inceleyen ve uyuşmazlıkları düzenleyen bir hukuk dalıdır. İş hukuku için gerekli olan davaların görülmesi sürecinde iş mahkemeleri görev yapmaktadır. Bireysel ve toplu iş hukuku olarak iki ana kategoride değerlendirilebilir. Süreçler toplu başvuru ya da bireysel başvuruyla işler.

4857 Sayılı İş Kanunu Neleri Kapsar?

İş hukuku avukatı, işçi ve işveren arasındaki süreçlerin takip edilmesini sağlarken, 4857 Sayılı İş Kanunu ve benzer maddeleri değerlendirerek yasal yaptırımlar yapar. Kanunun ilgili maddeleri değerlendirilerek işçi ve işveren sorunlarının yasal yoldan çözülmesini sağlayan kanun kapsamında fazla mesai, işten çıkarılma, toplu sözleşme, iş akdi ve tazminat gibi konular güvence altına alınır.

İş Hukuku Avukatı Hangi Davalara Bakar?

İş Mahkemeleri ve iş hukuku avukatı bu tür davalara bakarak, deneyimleri gereği işçi ve işverenin hakkını savunur. Bir avukat tüm davalara bakar, ancak bazı konularda daha fazla deneyimli sahibi olduğu gibi uzmanlık alanını da özel hukuk alanlarında yapmış olabilir. Bu yüzden deneyimli avukatlar her zaman tercih edilir.

İş Mahkemesi Görevleri Nelerdir?

İş avukatı özellikle haksız yere işten çıkarılan ve ücretini alamayan işçilerin haklarını savunmak için özel bir uzmanlık gerektiren bir alandır. İş Kanununa göre düzenlenen iş sözleşmeleri ve işçinin mağduriyetleri gibi birçok konu hakkında bilgi sahibi olmayan birinin hakkını savunması da kolay değildir. İşçi avukatı bu hakları savunarak, doğru adımları atmanızı sağlamaktadır.

İş Mahkemeleri de bu sürecin yasal olarak işlediği makamlardır. İş Kanunu dahilindeki konuların incelendiği ve yasal sonuca bağlandığı iş mahkemeleri, işçi ve iş veren haklarını güvence altına alan ve mağduriyetleri gideren en yetkili kurumdur. Yargılama konusunda çözümler bulmak ve hak kaybı yaşamamak için mutlaka bir iş hukuku avukatından destek almanız gerekmektedir.

İş Hukuku Avukatı ve Önemi

İş hukuku, hukuk türleri arasında vatandaşlar için en önemli alanlardan birisi sayılır. Çünkü insanların günlük yaşamlarını idare edebilmeleri işlerine bağlıdır.Ek olarak kıdem tazminatı gibi önemi hayli yüksek davalarda iş hukuku kapsamına girer.  Bu nedenle iş hukuku kapsamında yaşanabilecek bir anlaşmazlık durumunda iş hukuku avukatı tarafından bir yardım alınması hayati önem taşır. Mercantaş Hukuk Bürosu işçilerin durumlarını gözeterek uzman iş avukatı kadrosu ile hizmet veriyor. Ankara iş avukatı için internet sitemizden bizimle iletişime geçebilirsiniz.